Naamgenoten (nog) zonder relatie

Uit de Memories van Successie Eindhoven:
Alida Delamarre is overleden in Aalst op 22-11-1895

Eva Delamarre was gehuwd met Tamis Karsten. Hun dochter Maria Karsten overleed in Grootebroek op 25-10-1944. Er werd aangifte gedaan op 26-10-1944, overlijdensakte 64. Maria werd 46 jaar, was gehuwd met Jacob Kooter en was geboren in Zwaag.

Jan Lamair overleed op 5-1-1888 te Leiden (akte 1-12) Hij was geboren in 1823 en was gehuwd met Elisabeth Terhorst.

Internet:
Jean Lamare overleed op 5 maart 1814 te Maastricht. Hij werd 22 jaar. Er werd aangifte gedaan op 7 maart, akte 1130.
Johannes Gressie en Catharina Lamar kregen rond 1830 een dochter. Theodora Gressie werd in Leiden geboren.
Johannes Lamar en Joanna Saers kregen op 27-02-1754 in Gruitrode een dochter: Christina Lamar.

Sara Lamaer was gehuwd met Theodorus Springveld. Op 16 juli 1835 kregen zij in Rotterdam een zoon Frederik Springveld. Akte B139v. Op dezelfde datum overleed zoon Theodorus. Akte B170 Hij was 1 jaar, 7 maanden en 8 dagen oud.

Trijntje de Lamaar huwde met Maarten Molenaar. Hun dochter Annigje werd geboren in Nieuwerkerk aan de IJssel op 5 febr. 1896. Zij werd op dezelfde dag aangegeven. Akte 6. Elisabeth de Lamaar huwde met Gerrit van Vianen. Hun zoon Jan werd geboren in Nieuwerkerk aan de IJssel op 29 okt. 1898. Hij werd aangegeven op 31 oktober. Akte 89.

Uit het overlijdensregister van Vollenhove (Ov):
Maria Louise de la Mare overleed in 1826

Uit het archief van Maastricht:
Joseph Louis Delamarre overleed in Maastricht op 30 november 1813. Joseph werd 19 jaar. Van zijn overlijden werd aangifte gedaan op 1 december 1813. Akte 890. Vader en moeder worden niet genoemd.

Johanna Lamar trouwde met Gilles van den Broek. Hun kind Willem werd gedoopt op 31-07-1803. Het was geboren op 310-7-1803 (Delft 63-48 en 147-119v)

Uit het bevolkingsregister van Den Haag:
Willem Lamar en Johanna Cornelia Perdu waren niet getrouwd toen zij op 25 februari 1898 in Amsterdam een zoon Hendrik Lamar kregen. Hendrik werd aangegeven op 28-2-1898 akte 3-18v. De Hendrik in mijn bestand is op dezelfde datum geboren, maar is van andere ouders.

Johanna Maria Geertruida Delamarre was gehuwd met Pieter Klaver. Hun dochter Geertruida Margaretha Maria overleed 6 maanden oud op 22 november 1903 te Hoogwoud, waar ze ook was geboren. Er werd op 23 november aangifte gedaan, akte 20.

Niet gevonden in het Geboorteregister van Amsterdam:
Hermanus Theodorus Lamar geb. 29-8-1922, in 1947 Prinsengracht 801 Amsterdam
Willem F. Lamar, geboorteaangifte op 31-12-1893 te Amsterdam

Uit het Zeeuws Archief:
Joseph Lamar was de zoon van Louis Lamar en Marguerite Rouel. Hij overleed op de leeftjd van 3 jaar in Breskens op 18-07-1812. Aangiftedatum onbekend. Akte 29
Jacques Antouine Victor Mathieu overleed in Hulst op 25-11-1808 op de leeftijd van 24 jaar. Hij was de zoon van Jacques Nicolas Mathieu en Marie de la Mare akte 61. Op de akte staat het beroep vermeld: calfat de l'état sébendant á Anvers.

Uit het overlijdensregister van Amsterdam:
Cornelia Elizabeth Lamarre 17-01-1919 akte 2-40, overleden op 16-01-1919.
Albertina Frederika Lamarre 10-04-1933 akte 3-79, overleden op 09-04-1933
Beiden zijn dochters van Johann Heinrich Lamarre en Cornelia Elizabeth Nix en dit echtpaar had nog een dochter en een zoon. Die volgen nu.
UIt het huwelijksregister van Velsen:
Sophia Margaretha Lamarre (42 jaar geb te Haarlem) en Joannes Jacobus van der Laan (51 jaar Den Haag) huwen op 11-02-1897 te Velsen. Akte 3.De ouders van de bruidegom zijn: Joannes etrus van der Laan en Helena van Puten. De ouders van de bruid zijn Johann Heinrich Lamarre en Cornelia Elizabeth Nix.
Uit het overlijdensregister van Avereest Overijssel:
Johann Hinrich Christiaan Lamarre 16-12-1915 te Avereest, leeftijd 65 jaar, geboren in Haarlem. Hij was weduwnaar van Anna Maria Vallenduuk en echtgenoot van Maria Elisabeth van Dalen. Aangifte 17-12-1915 akte 127. Ook Johann was een kind van bovenstaande ouders. Maria Elisabeth Van Dalen overleed op 22-02-1928 te Avereest. Aangifte 24-02-1928 akte 22. Zij werd 69 jaar en was de dochter van Johannes van Dalen en Maria Wensing.

Hendrika Geertruida Lamar 29-03-1919 akte 5-41v, overleden 27-03-1919 tijdens de geboorte van een levenloos kind. Haar ouders en echtgenoot worden niet vermeld.

Uit DTB Leiden Schepenhuwelijken 1795-1811:
Helena Maria Lamaer huwde met Johannes Straatman op 19 augustus 1809 te Leiden. Hun ondertrouw was op 3 augustus 1809. Beide echtelieden waren geboren in Leiden en woonden op de Middelstegragt. Johannes was schippersknecht, zijn moeder heette Jannetje Coppy. De moeder van Helena heette Helena Miblé. Akte E283.

Uit de DTB van Delft:
Willem van den Broek werd op 31-07-1803 in Delft gedoopt. Hij was geboren op 24-07-1803 en was de zoon van Gilles van den Broek en Johanna Lamar. DTB 63-48

Uit de volkstelling van 1947:
Sara M.B.Lamar, geb 22-5-1914, gehuwd met Klein, Lijnbeekstraat 10 Eindhoven
Johan N. Lamar geb. 29-8-1897, in 1947 Van Benningenstraat 97 III Amsterdam
Henriette M. Lamar geb. 21-10-1879, gehuwd met Dhr. Koch, in 1947 Rembrandtkade 63 II Utrecht
In Philippine (Zeeland) woont nog de enige Delamarre van Nederland

Overlijdens uit Genlias:
Joseph Louis Delamarre overlijdt op 30-11-1813 in Maastricht. Hij is 19 jaar. Er wordt aangifte gedaan op 01-12-1813, akte 890 en zijn ouders worden niet vermeld.
Geertruida Margaretha Maria Klaver overlijdt op 22-11-1903 te Hoogwoud. Zij is 6 maanden oud. Er wordt aangifte gedaan op 23-11-1903, akte 20, en haar ouders zijn Pieter Klaver en Johanna Maria Geertruida Delamarre.
Etienne Jerôme Delamarre overlijdt op 17-10-1811 te Bergen op Zoom, akte 356. Ouders: Adrien Delamarre en Marie Coupliére.

Jean Francous Robert de la Mare, uit Rouen, ondertrouw 22 januari 1797, met Arnoldina Catharina van der Poort, weduwe van Middelburg (Archief Middelburg)
De reizende toneel-directeur Hendrik Kraayestein, heeft in 1815 een stuk geschreven en uitgegeven, genaamd de Watergeuzen. Op het schutblad heeft hij een vers aan Mevrouw A.C. de la Mare-van der Poort gewijd: Moog het Mevrouw u niet mishagen, Beschermster van de schone kunst, dat ik mijn werk u op moog dragen etc etc. In het dagboek van burgemeester Schorer van Middelburg 1809, 1810, tijdens de Engelse bezetting, de Franse bezetting en de Franse inlijving van Walcheren komt waarschijnlijk dezelfde mevrouw de la Mare voor. Op dinsdag 8 mei 1810, schrijft hij dat bij de komst van Napoleon naar Middelburg, mevrouw de la Mare zich veel moeite gaf het (tijdelijke) huis van de keizer te meubileren. 

Twee fouten: Op het internet vond ik de stamboom van de familie Fienieg. Hierin komt een mevrouw De la Mar voor als echtgenoot van Johannes Fienieg. Johannes was tweemaal gehuwd, met Alberta Maria Spooren en met Catharina van der Sluis. Bij zijn eerste huwelijk was Abraham de la Mar getuige, maar een echtgenoot De la Mar is een vergissing.

In het Amsterdamse Archief vond ik de geboorteakte van Abraham David. Aangiftedatum 27-02-1844 akte 1-100v of 2-101 Abraham werd geboren op 23-02-1844 als zoon van David Moses de la Mar en Judick Jacob Cohen Bromet. David en Judick trouwden op 21 november 1838 (Amsterdam akte 6-66v), maar het is opvallend dat David hier de naam Van de Kar heeft. De kinderen van dit echtpaar heten allemaal Van de Kar en de broers en zussen van de bruidegom hebben ook die naam. Er moet hier dus een fout zijn gemaakt. David is helemaal geen familie en dit zijn de juiste gegevens:
David Moses van de Kar werd geboren op 1 juli 1814 in Amsterdam als zoon van Mozes Samson van de Kar en Matje Abraham van Gelderen. Hij overleed op 19 augustus 1867 in Amsterdam.
Hij trouwde met Judick Cohen Bromet, de dochter van Jacob Hartog Cohen Bromet en Mietje Malka Joseph Jeis. Zij werd op 27 maart 1813 in Amsterdam geboren en overleed op 9 juli 1885 in Amsterdam.